Home SA 8000
SA 8000:2008 - Standard de Responsabilitate Sociala PDF Imprimare Email

Principalele bunuri ale unei companii sunt legate de valoarea numelui sau de marca si reputatia sa. Utilizarea responsabilitatii sociale ca o strategie de afaceri conduce la rezultate bune si la satisfactia lucrului bine facut. Mai mult, in afara de satisfactie apare si aprecierea externa a activitatii realizate.

SA 8000 reprezinta primul standard international in domeniul responsabilitatii sociale.

Este compatibil cu celelalte standarde pentru sisteme de management precum ISO 9001, ISO 14001 sau OHSAS 18001 si are la baza conventiile internationale ale Organizatiei Internationale a Muncii, Declaratia Universala a Drepturilor Omului si Conventia Natiunilor Unite privind Drepturile Copilulu

Responsabilitatea Sociala poate fi definita ca un concept in care “companiile includ preocuparile sociale si de mediu in activitatile lor curente si in relatiile lor cu partile interesate, pe baza de voluntariat“.

 Responsabilitate Sociala: respect pentru drepturile omului, conducere buna a intreprinderii, comunicare si transparenta a practicilor sociale, politici referitoare la mediul inconjurator, relatii de calitate cu clientii, conditiile si atmosfera de lucru, politici de training, politici pentru satisfactia angajatilor.

SA 8000 este un standard voluntar pentru organizatiile interesate in auditarea si certificarea practicilor de lucru aplicate la punctele de lucru, precum si in colaborarea cu furnizori sau parteneri care isi demonstreaza responsabilitatea sociala

Cerinte si arii de acoperire

  • munca persoanelor minore
  • forta de munca
  • sanatatea si siguranta
  • libertatea de asociere
  • discriminarea
  • practice disciplinare
  • orele de munca
  • compensarile
  • sisteme de management

Avantajele implementarii sistemului de management al responsabilitatii sociale

  • angajament demonstrat pentru etica de afaceri responsabilã din punct de vedere social
  • protejarea marcii dumneavoastra
  • reputatie sporita ca cetatean corporativ responsabil sub aspect social
  • increderea consumatorilor si o perceptie pozitiva din partea investitorilor
  • un moral imbunatatit al angajatilor
  • un mediu de lucru corect, sigur si echitabil
  • conditii de lucru imbunatatite
  • managementul riscurilor comerciale, prin evitarea incidentelor negative si a expunerii publice ulterioare
  • transparenta in activitate prin conformitate verificata independent
  • diferentiere fata de concurentii globali
 

Marca Inregistrata

CC&A este marca inregistrata a Compania de Consultanta si Audit Srl Cluj-Napoca. Utilizarea in orice fel a marcii CC&A este strict interzisa.

Va Recomandam

International Organization for Standardization iso.org
ASRO asro.ro
ACC Romania accromania.ro